Het is nu 15 dec 2017 05:29

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Foto's van algen- Penseelalg 
Auteur Bericht
Diamantzalm

@étienne

De plantjes groeien goed, buiten de valisneria spiralis die gaat nogal traag maar groeit wel.
Luchtpomp / bruissteen gebruik ik niet.
Profito geef ik altijd volgens gebruiksaanwijzingen.
Hoe geef ik extra kalium aan de bak?

Co2 ga ik ook is proberen te gaan geven zoals Eeka doet met die colaflesjes enzo.

Grtz Laz

16 apr 2009 09:35
Profiel
Artemia-kreeftje

kaliumcloride kunje kopen bij de aptheek.je gebriukt 1 koffielepel op 100l water in het begin na dien geefje kaliumcloride volgens het ververste water dat je geeft. kaliumcloride is ook een miniraal dat de planten veel nodig hebben en als dat maar weinig aan wezig is dan heb je natuurlijk snel te korten maar dat geld voor alle voeding stofen dat de planten nodig hebben.

gr Etienne. COOL

16 apr 2009 19:06
Profiel
Uaru

etienne schreef:
kaliumcloride kunje kopen bij de aptheek.je gebriukt 1 koffielepel op 100l water in het begin na dien geefje kaliumcloride volgens het ververste water dat je geeft. kaliumcloride is ook een miniraal dat de planten veel nodig hebben en als dat maar weinig aan wezig is dan heb je natuurlijk snel te korten maar dat geld voor alle voeding stofen dat de planten nodig hebben.

gr Etienne. COOL

en het is niet duur, kaliumchloride :wink:

ik heb het ook in huis gehaald.. 50gr voor 2€..

16 apr 2009 20:42
Profiel
Artemia-kreeftje

ja Peshk ik hoop dat u er mee kan helpen normaal gezien wel want het is heel goed voor uw planten en het is zeker niet duur dat is waar.het is best dat u het oplost in wat water en verspreid giet over uw bak dat het goed rond loopt.ik giet het in mijn biofilter in het vak waar de pomp staad zo dat de pomp het rond stuurt.

gr Etienne. COOL

17 apr 2009 11:29
Profiel
Diamantzalm

Ok bedankt voor de tip :wink:

17 apr 2009 12:24
Profiel
Uaru

etienne schreef:
ja Peshk ik hoop dat u er mee kan helpen normaal gezien wel want het is heel goed voor uw planten en het is zeker niet duur dat is waar.het is best dat u het oplost in wat water en verspreid giet over uw bak dat het goed rond loopt.ik giet het in mijn biofilter in het vak waar de pomp staad zo dat de pomp het rond stuurt.

gr Etienne. COOL

handig toch he een bioloog :wink:

zo voeg ik immers ook alles toe, van Easycarbo tot vitaminedruppels, Ferro, Profito enz..

17 apr 2009 17:17
Profiel
Artemia-kreeftje

ja mijn planten voeding giet ik daar ook in waar de pomp staad heel gemakelijk he de pomp stuurt het rond kan niet beter.en hoe lang heb je uw biologg al in werking als je een goed werkent bioloog hebt dat is veel waard he peshk.

gr Etienne. COOL

17 apr 2009 17:23
Profiel
Wildvang Skalaartje

@ etiennne: je hebt het over kaliumchloride(KCl)

nu lees ik op het internet een artikel waar de schrijver dikaliumsulfaat(K2SO4) gebruikt.
ken je het verschil tussen deze ?voor- en nadelen?

dan is er ook nog kaliumnitraat KNO3,maar dit zouden ze gebruiken als nitraattoevoeging?
en KH2PO4 voor fosfaattoevoeging?

Kan jij hier meer uitleg over geven?

17 apr 2009 17:40
Profiel
Uaru

etienne schreef:
ja mijn planten voeding giet ik daar ook in waar de pomp staad heel gemakelijk he de pomp stuurt het rond kan niet beter.en hoe lang heb je uw biologg al in werking als je een goed werkent bioloog hebt dat is veel waard he peshk.

gr Etienne. COOL

in augustus draait hij een jaar..

ik zou alleszins niets anders meer moeten hebben :wink:

17 apr 2009 17:57
Profiel
Artemia-kreeftje

ja als ik om die kaliumcloride geweest ben naar de apotheek dan wist ik er ook nog niet zo veel van.ik heb dat dan iut gelegt tegen de apotheker wat er de bedoeling mee was met die kalium.en hij heeft dat voor mij opgezocht wat het beste was voor mijn aqaurium.en hij zij mij dat de kaliumcloride voor het aquarium het beste was geen nevenwerking of algen krijgen zegt hij niet giftig voor de vissen het is ziuvere kalium dat heel goed is voor de planten en daarom heb ik dat genomen en ik ben daar goed mee gevaren.

gr Etienne. COOL

17 apr 2009 18:11
Profiel
Erelid

Als middenweg dan maar een halve dosering geven. :wink:

180 l aquarium - Azie : 5 Japonica garnalen, 5 Rasbora hengeli , 1 (overgebleven) microrasbora Kubotai, 8 Afrikaanse Blauwoogjes, 2 Trichogaster leeri (Diamant Gourami's, m+v) 1 Halfmoon Betta man en vuurgarnaaltjes[/color]

60 cm bakje: 1 Betta splendens crown tail man, vuurgarnaaltjes en torenslakjes [/color]

Afbeelding

07 mei 2009 11:32
Profiel
Artemia-kreeftje

ja Ria ge kunt dat eens proberen en als je ziet dat uw planten achter iut gaan dan kunje wel wat meer geven en zien hoe ze reageren.

gr Etienne.

07 mei 2009 17:44
Profiel
Admin

Had laatst ook erg veel last van algen: blauwalg en groene penseelalg. Van allles geprobeerd om het weg te krijgen. Uitstroom veranderen, bladeren knippen dubieus spul bij een lfs gehaald tegen blauwalg, water vaker verversen etc. etc. Gedacht dat het aan mn fosfaat lag en een dure testset gekocht. De fosfaat was niet te meten, bijna nul dus. Toch maar eens de phosex in het filter gestopt en verdorie nu na dik een week is bijna alle alg weg GRIJNS
Dus als niets helpt kun je dat ook eens proberen :D
Ook de easycarbo gebruik ik op het moment niet en ook de profito niet want daar werd het zowiezo erger van. Wel nog wat Ferro. Als de plantengroei dalijk minder wordt, zal ik voorzichtig weer wat toevoegen.

350 MA bakje (oud)
Vision ZA
X. Pygmeus bakje

13 mei 2009 17:05
Profiel
Artemia-kreeftje

ja je ziet wel ge moet een beetje zoeken wat de oorzaak is.ik heb mij kunnen helpen met die kaliumcloride voor de blauwealg en wat meer c02 gegeven en wat minder water beweging voor de penseelalgen en ik ben er van af alles loopt perfekt.

gr Etienne. COOL

13 mei 2009 17:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2