Het is nu 18 jul 2018 00:29

Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Nano...+ foto's 
Auteur Bericht
Moderator

Een nano van 30 liter, nano cube dennerlee. Ziet er uit als nieuw, er is ook een afdekplaat bij.
De filter die er bij is, is wel een redelijke grote. ik weet ook niet of die wel nodig is omdat er een hoekfiltertje bij zit, dat was nog volledig nieuw, niet gebruikt en draait nu mee in mijn grote aquarium wegens mijn filterprobleem. Maar veel doet dat niet natuurlijk.

07 sep 2011 09:55
Profiel
Admin

Leuk man, kan je dochtertje lekker mee bezig samen met jou.

Ik had gelezen van jouw problemen. Het topic was gesloten, maar ik wou nog even vragen of de slangen van je filter gereinigd heb. Deze kunnen behoorlijk dichtslibben.

Heeft je dochtertje al een garnalen soort op het oog?
Het intern hoekfiltertje is meestal wel voldoende hoor, het nadeel is alleen dat dit weer ruimte in je aquarium inneemt :wink:

07 sep 2011 10:00
Profiel
Moderator

De slangen heb ik nog niet gereinigd. Ze zijn een beetje doorzichtig, ik zie er niets aan, maar vanavond als ik tijd heb ga ik dat dan toch maar een keer doen.
Ondertussen heb ik een overschot aan zuurstofplanten in het aquarium gezet en zal het water wat sneller vervangen. Niet te veel eten geven aan de vissen. Tenslotte is er wel filtering alleen niet erg hard. Ik hou de vissen nauwlettend in het oog en die gedragen zich ook nog altijd normaal, maar het geeft wel stress hoor.

Mijn dochter is voorlopig niet van plan om er garnalen in te zetten.....Maar zo ver zijn we natuurlijk nog niet. Ze moet eerst nog de inrichting kiezen en opbouwen. We zijn nog een tijdje zoet hiermee.

07 sep 2011 10:16
Profiel
Erelid

heel verstandig om rustig optebouwen
laat gerust uw handelen en inrichten horen of zien

12 sep 2011 19:59
Profiel
Moderator

De nano is sneller dan verwacht ingericht door mijn dochter.
Moeilijk om te fotograferen, de kleuren zijn iets minder uitgesproken in het echt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

18 sep 2011 20:36
Profiel
Erelid

heeft ze dit zelf gedaan (heel mooi fris ogend)

mag ik even vermelden dat het zand te fijn zou kunnen zijn
kijk geregeld na of de bodem niet stikt he
:wink:

18 sep 2011 20:46
Profiel
Moderator

Ja, ze heeft het zelf ingericht en ik heb haar verwittigd over het dichtslibben van het zand maar het moest en zou zand zijn.
We houden het in het oog, als het echt problemen geeft heb ik hier nog zandkleurige steentje, misschien een oplossing om die er onder te mengen.

18 sep 2011 20:54
Profiel
Erelid

Grappig bedacht dat boompje. :D

180 l aquarium - Azie : 5 Japonica garnalen, 5 Rasbora hengeli , 1 (overgebleven) microrasbora Kubotai, 8 Afrikaanse Blauwoogjes, 2 Trichogaster leeri (Diamant Gourami's, m+v) 1 Halfmoon Betta man en vuurgarnaaltjes[/color]

60 cm bakje: 1 Betta splendens crown tail man, vuurgarnaaltjes en torenslakjes [/color]

Afbeelding

18 sep 2011 20:55
Profiel
Admin

Erg leuk en appart ingericht :P
Lekker in laten draaien, ik hoop dat het goed gesteld is met haar geduld :wink:
Even een aandachts puntje: ik zie lucht in de bodem, ga even heel voorzichtig regelmatig met een vork oid door de bodem :wink:

18 sep 2011 21:49
Profiel
Moderator

Citaat:
Even een aandachts puntje: ik zie lucht in de bodem, ga even heel voorzichtig regelmatig met een vork oid door de bodem

Bedankt voor de tip.

Het aquarium is deels gevuld met water uit het grote aquarium en de filter had een week mee gedraaid in het grote aquarium. Gisteren was er al een nitrietpiek!!! Gek toch, bij het grote aquarium is die er niet geweest en hier dan weer zo vlug.

19 sep 2011 07:05
Profiel
Admin

Dat is idd erg vlot.....maar een nano reageert dan ook heel anders dan een groot aquarium. Om een nano stabiel te houden valt niet mee :wink:

19 sep 2011 08:44
Profiel
Moderator

Het andere kleine aquarium dat ik heb heeft ongeveer evenveel liter water. Daar gaat het vlot dus ik hoop dat het met de nano ook lukt.

19 sep 2011 09:06
Profiel
Moderator

Een eerste bewoner:

Afbeelding

Afbeelding

21 sep 2011 17:50
Profiel
Erelid

mooie endler

21 sep 2011 19:29
Profiel
Moderator

Dank u, eigen kweek.

21 sep 2011 20:14
Profiel
Erelid

pracht visje

selecteer je op kleur dan

21 sep 2011 20:41
Profiel
Vislarfje

fly mooi bakje mooi endler daar zal ik ook graag eens uit kweken :wink:

21 sep 2011 21:45
Profiel
Moderator

eeka schreef:
pracht visje

selecteer je op kleur dan

De Endler is een tweede serie van uitkweken.

Het is eigenlijk begonnen met guppy's, een rode en blauwe man, gewoon uit de winkel niets raszuiver. Daar bleek een donkerdere guppy uit voort te komen. En toen was mijn interesse gewekt om zo maar eens wat te proberen. Ik heb toen bewust gekweekt, als ik het zo al mag noemen want veel moeite kost het niet, naar een zo donker mogelijke guppy maar liefst geen volzwarte, maar met een nog mooie gekleurde schijn in. Mijn eindresultaat is een prachtige zwarte guppy met mooie grote vinnen en een blauwe schijn.
Ik doe totaal niet mee aan wedstrijden of wat dan ook, het was gewoon een fantasietje op gecontroleerd guppy's houden in een gezelschapsaquarium. Ik kan er geen foto van trekken want die zwemt nu rond in een volle plantenbak. Zal eens kijken of ik hem één van de dagen kan vangen en zo een foto trekken.
En toen wou ik eens hetzelfde proberen met Endlers die toch een meer uitgesproken tekening hadden dan guppen. Ook weer begonnen met Endlers uit de winkel, dus niets raszuiver.
De bedoeling was om een Endler te krijgen met zwart lichaam en gekleurde staart, en eventueel gekleurde vinnen. De Endler die je hier ziet is vader van ééntje dat nu aan het inkleuren is en het lijkt er op dat ik bijna mijn doel bereikt heb.
Ach, het is gewoon iets meer dan gewoon wat Endlers of guppen in een bakje zetten en ze hun zin te laten doen.

23 sep 2011 07:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende