Het is nu 22 apr 2018 17:28

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 wat doe je bij een verhuis?? 
Auteur Bericht
Diamantzalm

Bericht 
Ria schreef:
Als je die isimoboxen niet kunt bemachtigen, zou je dan ook een koelbox kunnen gebruiken, vraag ik me af.

dat denk ik eigenlijk wel...het is uiteindelijk gemaakt om isolerend te zijn :) ... maar denk toch dat die isimoboxen goedkoper zijn....aangezien onze huidige koelbox al vol gezeten heeft met van alle soorten voedsel enzo zouden we een nieuwe moeten aanschaffen daarvoor...

Aquablog

04 aug 2008 10:22
Profiel
Apistogramma

als je eens navraag doet in een viswinkel of zo zullen ze allicht dat wel hebben... ik heb mijne zelfs uit een kaasfabriekje >.. tenslotte steek je de vissen er zo niet in maar wel in zakken met water...

ik denk ook dat een koelbox daar kan voor dienen .de bedoeling is alleen dat het water niet teveel afkoelt ineens. :)

Lid parogroep IGL

04 aug 2008 11:06
Profiel
Bericht 
dus de koelbox niet aan zetten :lol:

04 aug 2008 12:04
Erelid

Bericht 
ow elke lokale winkel, heeft van die isimo boxen hoor, en ze delen ze graag uit, want anders moeten ze ermee naar het container park... :?

04 aug 2008 12:04
Profiel
Bericht 
Nu ik zo aan het denken ben.. Ik denk zelf dat ze deze op de visafdeling op m'n werk hebben. (ik werk in de supermarkt). ik ga het daar eens gaa nvragen morgen en wie weet :)

04 aug 2008 20:24
Apistogramma

dit is wat ik bedoel meestal wordt vis in zulke boxen geleverd .. herinner het me van in de carrefour toen ze vis leverde en dak daar werkte...

Lid parogroep IGL

04 aug 2008 20:37
Profiel
Bericht 
Ik heb er meegenomen van mijn werk, maar deze zijn echt heel erg laag. waardoor het bijna niet mogelijk is om zakjes in te steken. (grotere hadden ze niet)

07 aug 2008 22:19
Diamantzalm

Bericht 
we zullen zaterdag es kijken voor grotere bij poison d'or :)

Aquablog

07 aug 2008 23:54
Profiel
Apistogramma

vraag naar david (dit is de baas van poisson d ' or) en vraag het aan hem... misschien kan hij jou hierbij helpen.. want van de verkopers mag je niet veel verwachten :wink:

groet
randy

Lid parogroep IGL

08 aug 2008 08:18
Profiel
Bericht 
ah bedankt :) zal ik doen

08 aug 2008 11:03
Erelid

Bericht 
Hier het verhuis lijstje: verhuis binnen de dag...

benodigheden: 2 x JBL filterstart, 1 x JBL denitrol, 1 x JBL biotopol.

1) haal je decomateriaal uit je bak (spoel het niet af, er zitten bacterien op)
2) Vang 2/3 van je oud aquariumwater op (emmers met deksels)
3) Je planten, stop je in 1 van de emmers opgevangen aquariumwater.
4) Vang terug een emmer water op, en stop er je vissen in, sluit even een luchtpompje met steentje aan op die emmer, terwijl je de bak verder leegmaakt. (opgelet, dit water komt niet terug in je bak!!! Het is transportwater, waarin je vissen door schrik en stress, meer gaan ontlasten, en alsdus zeer vervuilend werkt (nitriet!!!))
4) Vang je filtermassa op, in een plastic zak (bvb één waarin de aquariumhandel zijn vissen transporteert, doe er wat water bij van het aquarium) en blaas lucht in deze zak, bind deze stevig vast met een elastiek. (tenzij het een potfilter is!)
5) Haal de bodem, uit het aquarium, en spoel deze in de bak uit, met het resterende water, zo blijft je vuil ineens achter... Vang de bodem op in een kuip.

6) maak de bak verder leeg.

installatie is verder éénvoudig als een opstart...

1) eerst de bodem in de bak
2) je 2/3 water in je bak
3) decoratie en planten erbij
4) filtermassa in de filter
4) je visjes in de bak (let op de temperatuur!!!)
5) voeg 1/3 vers ONTCHLOORT water (met JBL biotopol)
6) voeg 2 x JBL filterstart toe aan je bak
7) 1/4 tot 1/2 flesje denitrol in je bak, de rest hou je bij voor mogelijke nitriet opstoot, welke ik denk, dat het er niet zal zijn.

Zo klaar is kees!

08 aug 2008 13:15
Profiel
Artemia-eitje

heb zelf nog maar een paar maand geleden de verhuis van mijn bak gedaan. Dus nog wat extra tips:

om je water te vervoeren, kun je ook bidons van 5L drinkwater opsparen (hebben mijn ouders voor me gedaan), of ergens op kantoor ofzo van die lege flessen (10L dan) van drinkfonteinen ofzo proberen te bemachtigen.

Vissen zaten bij mij ook in 2*20L emmers met deksel (zeker geen overbodige luxe, want buiten het transport waarbij er anders water uit kan klotsen, durven ze van de stress ook uit de emmer springen!)

Probeer zoveel mogelijk dingen op voorhand te doen, laat je vissen zo lang mogelijk in het aquarium zelf zitten (haal dus eerst je plantjes uit, je filter, al de helft van het water, laad al zoveel mogelijk in de auto, enz... en pas dan je vissen zelf). Hoe minder lang ze in de emmer zitten, hoe beter. Stel ook een plan op in welke volgorde je alles gaat doen, want eens je bezig bent moet het vooruit gaan.

Enkele extra helpende handen zijn zeker geen overbodige luxe! Al heb ik de klus geklaard met een vriend in enkele uren. (2u legen en kuisen en auto laden, 1u rijden, 1u auto legen, alles opzetten en vullen, 1u water op temperatuur laten komen en dan visjes erbij)

13 aug 2008 14:14
Profiel WWW
We mogen de aquarium van de huisbaas tot een week na ons contract laten staan. Omdat we dit niet willen doen op het moment dat je derest aan het verhuizen bent.

je hebt heel vee lstress, wil alles zo snel mogelijk naar het andere huis. en als daar nog eens levende beestjes aan te pas komen op zo'n moment. is het enkel risicovoller. bij stress maak je soms fouten :)

dus: de dag na de verhuis gaan we onze diertjes pas verhuizen. een een moment van rust ;)
Al een geluk dat het geen uur rijden is bij ons :)

13 aug 2008 18:27
Erelid

Fijn dat je het zo hebt kunnen regelen. :D

180 l aquarium - Azie : 5 Japonica garnalen, 5 Rasbora hengeli , 1 (overgebleven) microrasbora Kubotai, 8 Afrikaanse Blauwoogjes, 2 Trichogaster leeri (Diamant Gourami's, m+v) 1 Halfmoon Betta man en vuurgarnaaltjes[/color]

60 cm bakje: 1 Betta splendens crown tail man, vuurgarnaaltjes en torenslakjes [/color]

Afbeelding

16 aug 2008 12:17
Profiel
Diamantzalm

Tof jullie reacties te mogen lezen ivm de ervaringen van jullie verhuis. Zelf woon ik ook samen sinds september met mijn vriend maar mijn bak staat jammer genoeg nog bij mn ouders :-( . Zij zien em dus meer dan ikzelf :lol:
Het is dus hoogtijd dat ik hem eens ga ophalen. Enkele sterke mannen optrommelen en dat komt goed :-)
Wel ben in een beetje bang dat ik niet alle vissen uit de bak ga kunnen halen.. Sommige verstoppen zich bij stress in de filter en daar kan je niet zomaar bij om ze te pakken te krijgen..!

21 apr 2012 09:04
Profiel
Moderator

Misschien heb je wat aan deze tip:

viewtopic.php?f=45&t=7684

21 apr 2012 09:08
Profiel
Diamantzalm

Dankje, dat is al een goed begin :)

23 apr 2012 08:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2