Het is nu 19 feb 2018 22:48

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
 hoe grind en zand gescheiden houden? 
Auteur Bericht
Garnaal

Ben nogsteeds aan het wachten op een prijsbestek bij 2 winkels wat mijn op maat gemaakt aquarium gaat kosten. Maar toch kan ik me niet bedwingen om al aan de inrichting te denken. Ik zit al een hele tijd iets uit te vinden om dus zand en grind gescheiden te houden. ik wil een strandje met filterzand aanleggen in het midden van mijn aquarium. maar als je dat gewoon gaat leggen denk ik dat het snel gemengt gaat worden. Is er iemand met een leuk ideetje daarvoor?

06 aug 2012 08:30
Profiel
Erelid

Plexiglas stripjes op maat maken, en daar een soort van scheiding van maken. Volgens mij gaat dat wel werken als je dat op de bodem van het aquarium kit.

06 aug 2012 15:20
Profiel
Moderator

ik doe dit met witte kiezel en akadama door gebruik te maken van een eenvoudig handgevormd klei -randje...

06 aug 2012 15:35
Profiel
Garnaal

Kihon schreef:
ik doe dit met witte kiezel en akadama door gebruik te maken van een eenvoudig handgevormd klei -randje...

zou je eventueel een foto kunnen posten? en is dat gewone klei of behandeld met epoxy? ik wil het randje zo min mogelijk laten opvallen.
bij mij is dit niet (maar je kan dit doen) behandeld je kan je zand gewoon tot aan het oppervlakte laten komen onderaan zal het zeker en vast niet mixen...

het is trouwens simpele bakkers klei (doe het zelf of artistieke winkel....) kleuren zat...

06 aug 2012 17:40
Profiel
Moderator

Afbeelding
detail van bodem wit gedeelte afgebakend met rond om rond pure donkerbruine klei
Afbeelding

06 aug 2012 21:17
Profiel
Moderator

ik doe dit zonder epoxy met gewone bakkers klei je hebt het in alle kleuren. bij een artistieke winkel, verschilende speelgoedwinkels,....

06 aug 2012 21:21
Profiel
Garnaal

ik vind dit er zeer natuurlijk uitzien en waarschijnlijk makkelijker dan met plexyglas te werken. dus denk dat ik jouw ideetje gaan pikken :) zeer veel dank nu ben ik al van dat denkertje vanaf hihihi. ik heb het in men boekje geschreven zodat ik het zeker niet vergeet! trouwens zijn die rotsen links ook met klei gemaakt? ze zien er zeer mooi uit!

07 aug 2012 07:27
Profiel
Moderator

christel schreef:
ik vind dit er zeer natuurlijk uitzien en waarschijnlijk makkelijker dan met plexyglas te werken. dus denk dat ik jouw ideetje gaan pikken :) zeer veel dank nu ben ik al van dat denkertje vanaf hihihi. ik heb het in men boekje geschreven zodat ik het zeker niet vergeet! trouwens zijn die rotsen links ook met klei gemaakt? ze zien er zeer mooi uit!

Nee dit zijn stenen (van bij wase vijverwinkel...) maar die kan je in iedere vijverwinkel wel vinden veronderstel ik.
De juiste naam van de steen moet ik u wel schuldig blijven...

07 aug 2012 16:36
Profiel
Garnaal

hier om de hoek is een vijverwinkel zal daar eens gaan wandelen en anders rij ik wel eens naar de pelckmans, dat is dan weer een uitstapje :wink:

07 aug 2012 17:49
Profiel
Moderator

Bij de wase vijverwinkel in St Niklaas hebben ze die stenen zeker ook. Het is een gezellige winkel waar je wat kan drinken, in de tuin wandelen met allemaal voorbeelden van vijvers en ze hebben er tegenwoordig ook aquariumgerief.

07 aug 2012 17:59
Profiel
Admin

Als het alleen om het leggen gaat, kan je gebruik maken van een kartonnetje of reepjes papier.
Als het voor altijd moet kan je ook gebruik maken van lava steentjes en dat als een randje leggen. :wink:

08 aug 2012 09:29
Profiel
Garnaal

in mijn bestandje zitten corrydora's en die hebben graag zand dus daarom wil ik een strandje voor hen. het is niet enkel voor het leggen het zou ook gescheiden moeten blijven als men aqarium draaid. ik weet ook nog niet welk ik ga gebruiken om de andere delen op te vullen. in de aqariumwinkeltoonbak liggen van die kleine bruine balletjes (sorry ken de naam niet) en naar het schijnt is dat zeer goed dus ben aan het twijfelen tussen dat of gewoon grind. ik wil wel planten maar niet overdreven veel. mijn eerste aqarium dat ik 3 maand geleden opstarte was toch simpelder. dan wist ik nog niets van de mooie dingen die je ermee kan doen. nu heb ik al vanalles gezien en zijn mijn eisen hoger :oops: en wil mijn aqarium zo inrichten dat al mijn visjes gelukkig zijn.

08 aug 2012 09:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]