Het is nu 23 nov 2017 08:42

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 CO2 
Auteur Bericht
Erelid

Bericht CO2
Hebben jullie een CO2 installatie in je aquarium en zo ja, welke en wat allemaal?

Ikzelf gebruik een drukfles met een bellenteller' Flipper' van Dennerle.
's nachts draai ik het naaldventiel dicht en's morgens als het licht aan gaat weer open.
Kostte ong. 175,00 euro.( inc. testset en CO2 indicator)

180 l aquarium - Azie : 5 Japonica garnalen, 5 Rasbora hengeli , 1 (overgebleven) microrasbora Kubotai, 8 Afrikaanse Blauwoogjes, 2 Trichogaster leeri (Diamant Gourami's, m+v) 1 Halfmoon Betta man en vuurgarnaaltjes[/color]

60 cm bakje: 1 Betta splendens crown tail man, vuurgarnaaltjes en torenslakjes [/color]

Afbeelding

08 apr 2008 13:17
Profiel
Bericht 
waarscijnlijk niet het antwoord dat je verwacht maar ik gebruik in m'n 2 aquaria zelfbouw co2 .
kostprijs 1.75 € voor een linzenhouten diffusor steentje (*2 = 3.50 €)
1 € voor de siliconedarm; (*2 = 2€)
1€ voor een fles limonade (*2 = 2€)
Maandelijks een pak suiker 0.20€
maandelijks een pakje gelatine van 1.75 €
Een beetje gist (pak van 500 gr = 3.75€ en daar kan ik 100 jaar co2 systemen mee bouwen)
flessen zijn herbruikbaar en de darm en het diffusorsteentje ook.
Verder heb ik nog verschillende testsets om de waarden in het oog te houden maar die reken ik hier niet mee gezien ze ook nog voor andere doeleinden dienen

Nadeel van dit systeem is de dosering en het heeft geen magneetventiel (al kan dat er wel tussengeplaatst worden).

Het is de bedoeling om later over te stappen op een ph-gestuurd co2 systeem. Merk doet er volgens mij niet zo heel erg veel toe. Als het maar degelijk gemaakt is.

08 apr 2008 15:12
Erelid

Bericht 
Als het op bovengeschreven manier werkt, kun je jezelf inderdaad heel wat geld uitsparen. :shock:

180 l aquarium - Azie : 5 Japonica garnalen, 5 Rasbora hengeli , 1 (overgebleven) microrasbora Kubotai, 8 Afrikaanse Blauwoogjes, 2 Trichogaster leeri (Diamant Gourami's, m+v) 1 Halfmoon Betta man en vuurgarnaaltjes[/color]

60 cm bakje: 1 Betta splendens crown tail man, vuurgarnaaltjes en torenslakjes [/color]

Afbeelding

08 apr 2008 15:19
Profiel
Erelid

Bericht 
er zijn ook kant en klare flessen te bekomen in de handel, en zoals wax omschreven heeft toe te passen. Zo'n fles kost ongeveer 9eu, en kan 2 maand meegaan... het merk is: JBL en noemt "Bio CO2 100"

08 apr 2008 16:17
Profiel
Vislarfje

Bericht 
ria een magneetventiel is wel een stuk gemakkelijker , dan hoef je niet altijd het ventiel
toe te draaien, het magneetventiel word voorzien van stroom waar een tijdschakelaar tussen zit, die stel je in samen
met licht van je aquarium, s'nachts uiteraard geen co2 want dan doen je planten dat voor jou!
greetz

malawi-biotoop 2m50L/60H/60D

12 apr 2008 16:58
Profiel
Erelid

Bericht 
Ik ben ook van plan om eens een magneet ventiel aan te schaffen, maar die kan ik hier niet krijgen.
Als mijn man eens zin heeft gaan we naar het aquariumhuis in Appingedam. Daar hebben ze ze wel. :D

Afbeelding

12 apr 2008 19:29
Profiel
Artemia-kreeftje

ik heb een co2 setje van sera, en ééntje van dennerle.

Dit van sera bestaat uit een fles van 500 gram, een magneetventiel, terugslagklep, een reactortje, en een pompje om de reactor aan te drijven. Het aantal belletjes is dan te tellen in de reactor. Zeer tevreden van dit systeem.

Het 2de setje... Van het merk Dennerle, is er eentje met een busje van 88 gram, een drukregelaar, druppelteller, terugslagklep, magneetventiel, en een uitlaatsteentje. Van uitzicht een zeer sierlijk setje, maar kwalitatief toch niet zoals sera. Van werking kan ik nog niet veel zeggen, ik vind het behoorlijk moeilijk om het juist af te stellen.

24 nov 2008 23:44
Profiel
Altum

Ik heb een setje van Colombo. Het is eigenlijk een testsetje om te kijken of het in mijn aquarium wat uitmaakt. Ik heb het nu een weekje of twee en merk eigenlijk niet zo veel verschil, maar ik blijf het voorlopig wel gebruiken. Mijn Braziliaanse klimop doet het nog niet echt geweldig en mijn Valisneria vertikt het ook. :wink:

Groeten van Jan

http://www.janvleeuwen.nl

25 nov 2008 22:04
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]