Zit er nu maar 1 tl lamp op je bak ? In dat geval zou ik er zeker nog een tl bij doen als dat mogelijk is.
En zit er ook een reflector op ? Dat scheelt heel wat lichtopbrengst, zou ik zeker doen.
Hoe minder licht hoe minder snel de planten groeien en hoe minder voeding ze nodig hebben, simpel gezegd.
Dit setje had ik in mijn 60 cm bakje, kon ik best lang mee doen.
http://www.aquarush.be/a-13189909/co2-s ... -basic-setEen halve dosering easy carbo is prima, je kunt het ook eerst alleen daar mee proberen, wees karig met het geven van plantenvoeding, de planten moeten zich de eerste 14 dagen goed zetten alvorens ze beginnen te groeien. Ik zou na een maand eens met wekelijks een halve dosering beginnen.
Maar zoals ik al eerder zei, hoe meer licht hoe sneller de planten groeien en hoe meer voeding ze nodig hebben.
_________________ 180 l aquarium - Azie : 5 Japonica garnalen, 5 Rasbora hengeli , 1 (overgebleven) microrasbora Kubotai, 8 Afrikaanse Blauwoogjes, 2 Trichogaster leeri (Diamant Gourami's, m+v) 1 Halfmoon Betta man en vuurgarnaaltjes[/color]
60 cm bakje: 1 Betta splendens crown tail man, vuurgarnaaltjes en torenslakjes [/color]