Het is nu 22 okt 2018 22:00

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Hoe gij watervlooien kweekt 
Auteur Bericht
Garnaal

Bericht 
Ben begonnen met kweken, maar heb toch een vraagje.
In mijn water zit heel veel drijfvuil. Kleine stofjes, stukjes alg (vooral stukjes draadalg) Dit durf ik niet echt in men aqua te doen. Dus moet ik veel spoelen voor ik dat in men aqua doe. Is er een handige mandier om toch geen vuil in men kweekbakje te hebben?

Dank je

15 jun 2008 19:41
Profiel WWW
Bericht 
watervlooien eten het zelf op :wink:

anders met een zeefje?

15 jun 2008 19:45
Roodneusje

Bericht 
Euforia schreef:
Ben begonnen met kweken, maar heb toch een vraagje.
In mijn water zit heel veel drijfvuil. Kleine stofjes, stukjes alg (vooral stukjes draadalg) Dit durf ik niet echt in men aqua te doen. Dus moet ik veel spoelen voor ik dat in men aqua doe. Is er een handige mandier om toch geen vuil in men kweekbakje te hebben?

Dank je

Je hebt altijd wel wat vuil dat ronddrijft of op de bodem ligt hoor..
Om het grootste vuil zoals bladeren eruit te houden kan je er ook van dat groen gaas over leggen..

Na een droge periode merk ik ook vaak dat het water vuiler ziet dan na een goede regenbui. In droge periodes kan je dan best regelmatig wat water bijgieten. Niet alleen om het zuiver te houden, maar ook om verzuring tegen te gaan..

Na het vangen laat ik de watervlooien en muggelarven altijd minstens een half uurtje in een potje met wat water staan. Draadalgen zijn er makkelijk uit te halen door een stokje rond te draaien in het water. Het meeste vuil zakt ook naar de bodem, dus voorzichting het potje uitgieten in een zeefje en dan dat nog eens even onder de kraan uitspoelen. En het onvermijdelijke vuil wat je toch nog mee in de bak kapt is niet schadelijk en komt wel in de filter terecht.

15 jun 2008 20:25
Profiel WWW
Bericht 
wekelijks schep ik eens met m'n netje in m'n regenton en heb dan een hele hoop watervlooien en muggelarven :wink:

15 jun 2008 20:45
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2